canalul maneciicuriozitatitunel feroviartunel subacvatictunelul canalul manecii
Tunelul Canalul Manecii
Canalul Mânecii este strâmtoarea dintre sudul Angliei şi nordul Franţei ce leagă Oceanul Atlantic cu Marea Nordului.
Lungimea canalului 563 km, lăţimea maximă 248 km, in zona strâmtorii Dover are lăţimea minimă de 34 km, adâncimea medie a canalului 120 m, la deschiderea spre Marea Nordului are 45 m adâncime.
Acum există un tunel submarin ce leagă Anglia de Franţa trecând pe sub Canalul Mânecii.
Tunelul actual a fost construit între anii 1987 şi 1994, în cooperare de guvernele Regatului Unit şi Franţei.
Tunelul Canalul Manecii este un tunel feroviar submarin,lung de 50 km.Este al doilea tunel feroviar ca lungime din lume, depăşit fiind doar de tunelul japonez Seikan.
Traversarea maşinilor, autocarelor, motocicletelor şi camioanelor este asigurată de navete feroviare şi durează aproximativ 35 de minute de la peron la peron. Transportul călătorilor este asigurat de compania Eurostar, care utilizează trenuri de tip TGV modificate pentru a se adapta specificului tunelului şi reţelei britanice
Alte informatii mai putin cunoscute despre tunel:
-Tunelul Canalului Mânecii este lung de 50,45 de kilometri, aflându-se pe locul 11 în lume în clasamentul celor mai lungi tuneluri în exploatare
-Proiectul a costat 4,65 miliarde de lire sterline
-A fost recunoscut ca una din cele "Şapte minuni ale lumii moderne"
-În momentul în care lucrările de construcţie au ajuns la amploarea maximă, numărul total de angajaţi era de 13.000 de oameni. Zece muncitori şi-au pierdut viaţa în timpul lucrărilor.
-
-Adâncimea medie a tunelului este de 50 de metri sub fundul mării, cel mai adânc punct fiind la 75 de metri.
-În realitate sunt trei galerii, două pentru trenuri şi a treia, mai mică, pentru deservirea structurii. Aceasta din urmă poate fi folosită şi în cazuri de urgenţă.
- În fiecare zi tunelul este tranzitat de 400 de trenuri ce transportă, în medie, 50.000 de pasageri, 6.000 de maşini, 180 de autocare şi 54.000 de tone de alte încărcături.
-Trei incendii au fost suficient de puternice încât să ducă la închiderea tunelului (1996, 2006 şi 2012). Cel mai puternic dintre ele a fost cel din 1996, când o porţiune de 500 de metri de tunel a fost distrusă, traficul fiind afectat timp de 6 luni. În prezent tunelul beneficiază de un sistem automat de extinctoare.
-Mai multe trenuri s-au defectat în tunel. Cel mai amplu incident de acest timp s-a petrecut la 18 decembrie 2009, când cinci trenuri Eurostar s-au defectat, iar 2000 de pasageri au rămas captivi fără electricitate, mâncare sau apă.
-Se estimează că structura din care a fost construit tunelul va rezista 120 de ani.
- Întreaga lungime a tunelului poate fi parcursă în 35 de minute.
-După includerea în ofertă a transportului pentru animale de companie, în 2000, peste un milion de câini şi pisici au tranzitat tunelul.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu